پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
۱۲ اصل ساخت انیمیشن
نوشته شده در دو شنبه 21 خرداد 1397
بازدید : 752
نویسنده : MR ARC

۱۲ اصل ساخت انیمیشن

  1. ۱- Squash and stretch

اصل «فشردگی و کشیدگی» یکی از مهم‌ترین اصول ۱۲گانه انیمیش به شمار می‌رود. با اجرای این اصل اشیا و شخصیت‌ها می‌توانند وجود نیروی جاذبه، وزن و انعطاف‌پذیری را شبیه‌سازی کنند.

زمانی که از اسکواش و استرچ استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که حجم جسم را ثابت نگه دارید. به این ترتیب وقتی چیزی را می‌کشید، شی مورد نظر باریک‌تر و هنگامی که آن را می‌فشارید، عریض‌تر می‌شود.

فشردگی و کشیدگی در انیمیشن

 

  1. ۲- Anticipation

«پیش‌بینی» به ببینده این امکان را می‌دهد تا به‌طور ناخودآگاه بداند چه اتفاق فیزیکی قرار است بر سر شی یا شخصیت مورد نظر بیفتد. برای اینکه اهمیت این اصل را بهتر متوجه شوید تصور کنید که قرار است بدون خم کردن زانوهایتان بپرید؛ یا بدون کشیدن بازوی‌ خود، توپی را پرتاب کنید. چنین چیزی نه‌تنها غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد بلکه گاه غیر ممکن است.

در انیمیشن به کمک آنتیسیپیشن، این اتفاق را شبیه‌سازی می‌کنیم تا اتفاقات طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

تکنیک پیش‌بینی و انتظار در ساخت انیمیشن

 

  1. ۳- Staging

استیجینگ شباهت بسیاری به ترکیب‌بندی یا کامپوزیت در یک اثر هنری دارد. به کمک ترکیب‌بندی شما توجه مخاطب را به آنچه که در صحنه اهمیت دارد می‌برید. با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید اینکار را در انیمیشن مثل تصویر متحرک پایین انجام دهید.

خلاصه‌سازی یا ترکیب بندی در انیمیشن

 

  1. ۴- Straight ahead action and pose to pose

شما به دو روش می‌توانید اشکال را انیمیت کنید؛ «مستقیم یا حالت‌به‌حالت». هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند. به کمک شیوه مستقیم شکلی را فریم‌به‌فریم از ابتدا به صورت واقع‌گرایانه به‌وجود می‌آورید یا آن را تبدیل می‌کنید.

در شیوه پوز تو پوز، شما فریم اول و آخر را می‌کشید و سپس چند کی‌فریم برای به‌وجود آوردن حالت‌های خلاقانه و دراماتیک ایجاد می‌کنید. با تکمیل فریم‌های باقی مانده، نوعی متفاوت از ایجاد شی یا تبدیل آن را انجام داده‌اید.

انیمیت مستقیم و حالت به حالت در انیمیشن

 

  1. ۵- Follow through and overlapping action

وقتی یک شی در حرکت‌ است و بعد توقف می‌کند، درهنگام توقف کردن، همه بخش‌های شی در یک لحظه ثابت نمی‌شوند. ضمن اینکه در هنگام حرکت هم همه چیزهای یک جسم با سرعت یکسانی جابه‌جا نمی‌شوند. به تصویر درآوردن چنین پدیده‌ای را در دنیای انیمیشن، فالوثرو می‌نامند.

تکنیک فالوترو در ساخت انیمیشن

 

  1. ۶- Slow in and slow out

بهترین راه برای درک این اصل تصور خودرویی است که شتاب می‌گیرد و اندکی بعد ترمز می‌کند. در انیمیشن برای بهتر نشان دادن شتاب گرفتن یا کاهش سرعت یک شی از این اصل استفاده می‌کنند. شیوه اجرای آن هم با اضافه کردن چند فریم به ابتدا و انتهای سکانس مورد نظر انجام می‌شود.

۱۲ اصول انیمیشن - حرکت سرعت آهسته

 

  1. ۷- Arc

نشان‌ دادن قوانین فیزیک در ساخت انیمیشن، همیشه می‌تواند به بهبود جلوه‌های بصری آن کمک کند. اصل آرک، به اهمیت نمایش «قوس» اجسام در هنگام حرکت به دلیل وجود جاذبه یا یک محور حرکتی اشاره می‌کند. اجرای این تکنیک به وسیله ایجاد پیش‌نمایشی یا ردی از حرکت جسم به صورت قوس انجام می‌شود.

رد قوس و حرکت شی در انیمیشن

 

  1. ۸- Secondary action

حرکات یا «پویانمایی‌های ثانویه» به جاندار شدن تصاویر کمک می‌کنند. حرکت موی سر یک کارکتر هنگام راه‌رفتن، مثال خوبی از سکاندری اکشن است. در هنگام استفاده از این اصل انیماتور همواره باید تمرکز و تاکید را روی مساله یا جسم اصلی بگذارد یا به عبارت دیگر، اکشن ثانویه باعث حواس‌پرتی بیننده نشود.

اصل حرکت پویانمایی ثانویه در ساخت انیمیشن

 

  1. ۹- Timing

«زمان‌بندی» همچنان به تاکید بر قوانین فیزیک در ساخت انیمیشن می‌پردازد. در یک صحنه به‌خصوص، اگر جسمی بسیار سریع یا بسیار کند حرکت کند به قا‌بل‌باور بودن انیمیشن لطمه می‌زند. در چنین وضعیتی استفاده از زمان‌بندی مناسب هم زیبایی انیمیشن را حفظ می‌کند و هم آنچه انیماتور می‌خواهد را به اجرا درمی‌آورد.

زمان‌بندی در درست کردن کارتون

 

  1. ۱۰- Exaggeration

اگر بخواهید در ساخت انیمیشن خیلی واقع‌گرایانه عمل کنید، ممکن است به اثرنهایی ضربه بزنید یا آن را حوصله‌سربر کنید. استفاده از «اغراق» یا اگزجریشن می‌تواند به پویایی کارکترها و اشیا کمک کند.

با پیدا کردن راه‌هایی تازه برای اغراق اتفاقات طبیعی می‌تواند به افزایش جذابیت انیمیشن بی‌انجامد.

تکنیک اغراق آمیز کردن در آموزش انیمیشن

 

  1. ۱۱- Solid Drawing

شما باید با مفاهیم پایه طراحی آشنا باشید. این شامل نحوه کشیدن یک فضای سه بعدی، درک فرم و آناتومی، وزن، حجم، نور و سایه‌ها است. درحالی که شما همچنان می‌توانید از اغراق در طراحی خود استفاده کنید اما در پیروی از یک مسیر خاص ثابت قدم بمانید. اگر دنیایی که ساخته‌اید پرسپکتیو خمیده‌ای دارد، این پرسپکتیور را حفظ کنید در غیر این صورت در طول انیمیشن همه چیز از هم می‌پاشد باید اصلاحات زیادی را انجام دهید.

تکنیک های طراحی در ساخت انیمیشن

 

  1. ۱۲- Apeal

اجسام و کاراکتر در دنیای که ساخته‌اید باید به صورتی به‌وجود بیایند که در نظر مخاطب جالب باشد. ایجاد یک سیستم طراحی ساده و قابل فهم، استفاده از اصل ۱۱ و همینطور ایجاد خصوصیاتی ویژه برای هر شخصیت می‌تواند انیماتور را برای رسیدن به این هدف یاری کند، هرچند که هیچ فرمول مشخصی برای اینکار وجود ندارد. شخصیت‌پردازی مناسب یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای ایجاد یک «جذبه» مناسب ویژه هر کارکتر است.

اپیل و جذبه یا جالب کردن کاراکتر در انمیشن

 منبع : faranesh.com


:: موضوعات مرتبط: انیمیشن , ,
:: برچسب‌ها: ۱۲ اصل ساخت انیمیشن ,



بازدید : 786
نویسنده : MR ARC

موضوعات اسکیس کنکور سراسری کارشناسی ارشد معماری سال­های 1381 لغایت 1396:


موضوع اسکیس سال 1381: طراحی مرکز خدمات رفاهی بین راهی (تهران قزوین)

موضوع اسکیس سال 1382: طراحی موزه باد بیرجند

موضوع اسکیس سال 1383: طراحی چای بازار در شمال کشور

موضوع اسکیس سال 1384: طراحی عمارت سرچشمه

موضوع اسکیس سال 1385: طراحی مدرسه در حاشیه خلیج فارس

موضوع اسکیس سال 1386: طراحی خانه عکس

موضوع اسکیس سال 1387: تالار تختی

موضوع اسکیس سال 1388: طراحی ایستگاه پاسارگاد

موضوع اسکیس سال 1389: محفل شعر و موسیقی در کنار مقبره شاعر

موضوع اسکیس سال 1390: طراحی سرای محله در شهر

موضوع اسکیس سال 1391: عمارت نظر به خلیج فارس

موضوع اسکیس سال1392: طراحی گنبد نمای حرم حضرت معصومه

موضوع اسکیس سال 1393: نگارخانه­ نور

موضوع اسکیس سال1394: ایستگاه آتش­ نشانی

موضوع اسکیس سال1395: مجموعه مسکونی با ارائه راه حل های معمارانه برای مقابله با طوفان های موسمی

موضوع اسکیس سال1396: پایگاه پشتیبانی و معرفی گنبد قابوس به گردشگران

 

موضوع اسکیس سال­های 1383 لغایت 1395 کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

موضوع اسکیس سال 1383: کتابخانه و نمایشگاه کودک

موضوع اسکیس سال 1384: استراحتگاه میان جاده ­ای برای استفاده کوتاه مدت مسافرین

موضوع اسکیس سال 1385: پناهگاه شیرپلا

موضوع اسکیس سال 1386: پارکینگ طبقاتی

موضوع اسکیس سال 1387: طراحی المان در میدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

موضوع اسکیس سال 1388: طراحی یادمان 8 سال دفاع مقدس در میدانی در خرمشهر

موضوع اسکیس سال 1389: طراحی اقامتگاه بین راهی در مسیر نایین و یزد

موضوع اسکیس سال 1390: طراحی نمایشگاه هنر مدرن،کیوسک راهنمای گردشگری در ورودی شهر بم، طراحی خانه ­ای اقلیمی در منطقه گرم و خشک مشابه شهر یزد یا کاشان یا نایین

موضوع اسکیس سال 1391: گسترش موزه هنرهای معاصر تهران (گالری هنرهای دیجیتال)

موضوع اسکیس سال 1392: موزه دفاع مقدس

موضوع اسکیس سال 1393: طراحی نمایشگاه در کنار ایستگاه مترو

موضوع اسکیس سال 1394: طراحی پژوهشکده معماری در سایت دانشگاه

موضوع اسکیس سال 1395: مجموعه بین راهی در جاده سمنان-مشهد


:: موضوعات مرتبط: طراحی , ,
:: برچسب‌ها: موضوعات اسکیس کنکور سراسری کارشناسی ارشد معماری سال­های 1381 لغایت 1396: ,